wtorek, 22 maja 2012

Przegryzka


Przegryzka - bardzo podoba mi się słowo, w sam raz na kilka gryzów. Przed wyjściem z domu wczesnym popołudniem miałem ochotę coś przegryźć. Małe danie z przepisu prosi - przegryź mnie!



1 porcja
Składniki:
2 placki tortilli (użyłem pszennych, kupionych)
2 duże plastry żółtego sera o delikatnym smaku
150 g pieczarek
malutka szalotka lub inna cebula (wielkości orzecha włoskiego)
łyżka masła
łyżka octu balsamicznego
sól

Każdy z placków tortilli złożyłem na pół, do środka każdego wsunąłem po dużym kawałku sera.
Ułożyłem tortille na rozgrzanej, suchej patelni grillowej (patelnia nie-grillowa nie odciśnie wzorów ale też nadaje się świetnie).
Na drugiej patelni, na łyżce masła, podsmażyłem drobno pokrojoną szalotkę z pieczarkami przekrojonymi na ćwiartki (nie należy solić, by pieczarki nie wypuszczały soku).
Kiedy placki nabrały kolorów przełożyłem je na talerz. Do miseczki przerzuciłem zarumienione pieczarki, posoliłem, dobrze skropiłem octem balsamicznym.

Tortille z delikatnym serowym smakiem dobrze współgrają z wyraźnymi w smaku pieczarkami.
Smacznego.

1 komentarz:

Kasiuś pisze...

chętnie bym przegryzła coś takiego ;)