poniedziałek, 9 marca 2009

Fingerfood - mini pizze


Uwielbiam fingerfood. Przepisy na małe przekąski wykorzystuję najczęściej na przygotowanie poczęstunku na przyjęcia chociaż wcale nie potrzebuję dużego towarzystwa żeby zająć się małą formą.

Dzika pogoń za obowiązkami trwa, wykorzystałem w pomyśle co było w lodówce czyli:

ciasto francuskie
pesto pomidorowe
surowe frankfurterki
oliwki
sól
pieprz cytrynowy

Wykonanie: piekarnik rozgrzałem do 200stopni C. Ciasto pociąłem nożem do pizzy na kwadraty o boku ok 5cm. Lubię, gdy warstwy ciasta francuskiego oddzielają się jak najmocniej więc nakłułem kilka razy kwadraty widelcem. Przyszedł czas na położenie łyżeczki pomidorowego pesto na środek, na nim ułożenie przekrojonych oliwek i talarków z frankfurterek. Mało, że kiełbaski są pikantne - całość posypałem obficie pieprzem cytrynowym i odrobiną soli. Pieczenie kilkanaście minut w piekarniku, chwila mija... i zostały tylko zdjęcia

5 komentarzy:

asieja pisze...

bardzo pomysłowe
ja zawsze wykorzystywałam ciasta francuskie do słodkich wypieków,
ale ostatnio coraz częściej znajduję je w wersji wytrawnej
pora spróbowac:-)

majmily's pisze...

właśnie myślałam ostatnio o wyczyszczeniu ciasta francuskiego i frankfurterek w podobny sposób;) proste, a ile frajdy i smacznej zagryzki!

Tilianara pisze...

Bardzo smaczne przekąski i bardzo sprytne, gdy trzeba szybko coś upichcić dla gości lub dla siebie :)))

Ania Włodarczyk vel Truskawka pisze...

Ja zawsze kupuję 2 płaty - na słodką i slona wersję :) Uwielbiam ciasto francuskie!

PS co do Jamie's Italy" - myślę, że warto kupić tę książkę. Jamie uwielbia Italię, wloski styl bycia i gotowania, dlatego to, co pisze w "JI" jest, tzn. brzmi autentycznie. NIe ma tu lania wody.

Lolka pisze...

ciasto francuskie- mogę zapomnieć.